2012. november 22., csütörtök

Közös vacsora


Több, mint 20 éve volt, hogy Istvánnal közös életünket tervezgettük.
Kőbe véstünk néhány dolgot, amit fontosnak gondoltunk a családi életünk szempontjából.  Ezek egyike volt a közös étkezés. Örülök annak, hogy elég sokáig sikerült is megtartanunk legalább a közös vacsorákat.

Azonban ahogy nőttek a gyerekek, és egyre több esti külön programjuk akadt, szép lassan kezdtek ritkulni az alkalmak, amikor együtt tudtunk asztalhoz ülni.
Így maradt heti két-három este a hétből.

Azt találtuk ki, hogy ezeknek az estéknek megpróbáljuk megadni a módját. 
Mesi és Soma nagyon szeretik, amikor mindenki együtt van, hiába, nekik nagyon hiányoznak a nagyobb testvéreik.

Számíthattam rájuk a tervezésben-szervezésben.

Füstölt pisztrángból  pástétomot készítettünk, mellé kukoricalisztből sütöttünk lepényt.

Kukoricalepény hozzávalók

40 dkg kukoricaliszt
4 tojás
tej
1 zacskó sütőpor
kevés olívaolaj a serpenyőhöz

A hozzávalókat összekevertem, és palacsintasütőben lepényeket sütöttem belőle.
A lepénykéket nyolc részre vágtam. Ezeket kentük meg a pástétommal.



A halpástétom hozzávaló:

30 dkg füstölt pisztrángfilé
35 dkg krémsajt
kápia paprika
zellerzöld


A hal bőrét leszedtem, és apróra vágtam egy késsel a halat.
Elkevertem a krémsajttal, zellerzölddel, apróra vágott kápia paprikával, majd botmixerrel is átdolgoztam.


Megvártuk, míg mindenki hazaér, és mindmegettük. :)
PS: két legyet egycsapásra vacsora, mert annyira ízlett mindenkinek, hogy megszavazták karácsonyi előételnek is. 


3 megjegyzés:

  1. hol lehet füstölt pisztrángfilét kapni???

    szeretem a blogodat olvasni, olyan emberi és annyi szeretet árad belőle..
    Köszönöm
    Hajni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Hajni!
      Tesco-ban vettem. De szoktam látni kisebb boltokban is, makrélát, heringet, pisztrángot füstölve. A felvágottak mellett lévő halas-hűtőpultokon van. (kaviár, és egyéb ínyencségekkel együtt)
      Az ára nem vészes, a 30 dkg volt 500 Ft, de ebből nagy adag pástétom lett. Csak azért írom, hogy senki ne riadjon vissza az elkészítésétől. :)

      Törlés
  2. Nicе poѕt. ӏ learn somethіng new and
    challenging on blοgs I ѕtumbleupon eveгyday.
    Ιt ωill alωays be intereѕting to read
    aгticles frоm other writers and pгacticе something from thеir webѕites.



    Rеvіeω mу web pаge mmooyun.net

    VálaszTörlés